Private bidragydere må formidle, at de har givet et bidrag til de nationale klimamål, den nationale grønne omstilling eller tilsvarende formuleringer.
Bidraget skal straks kan omtales i ex-ante CO2-omfang fra den fulde projektperiode opgjort af Klimaskovfonden.
Alle formuleringer vedrørende ex-ante CO2-enheder skal udarbejdes på sådan vis, at det ikke fremstår som om, at effekten allerede har fundet sted, men så det forstås, at den vil indfinde sig i fremtiden.
Bidragsyder må sætte deres bidrag i relation til opgjorte CO2-udledninger på virksomhed-, mærke-, produktniveau eller tilsvarende, hvis det tydeligt fremgår, at det er i afgrænset omfang og periode. Det skal kunne dokumenteres og følge anerkendte retningslinjer som for eksempel GHG-protokollen.
Bidragsyder kan ikke benytte CO2-effekten til at fremføre påstande om klimaneutralitet eller tilsvarende formuleringer på virksomheds-, produkt- eller mærkeniveau, eller tilsvarende.
Bidragsyderens kommunikationen skal være i overensstemmelse med bestemmelserne i Markedsføringsloven, herunder skærpelse omkring forbuddene mod vildledning i markedsføringslovens §§5 og 6.
I omtale af bidraget skal det tydeligt fremgå, at det er opnået gennem Klimaskovfonden.
Bidragyders løbende kommunikation om status på CO2-effekternes overgang fra ex-ante til ex-post , skal være i overensstemmelse med den gældende status i Klimaskovfondens register.
Benævnelse af Klimaskovfonden, benyttelse af Klimaskovfondens logo og konkret omtale eller visualisering af specifikke projekter, skal følge Klimaskovfondens retningslinjer for Markedsføring.